Toimitusehdot ja palautusohjeet


PIKALINKIT:

Tilaaminen ja toimitus
Toimitusmaksut
Ohjeet palautusta ja vaihtoa varten
Asiakaspalautustunnukset
Viallinen tai väärä tuote
Noutamaton paketti
Tietosuoja
Asiakaspalvelun yhteystiedot

TILAAMINEN JA TOIMITUS

Voit tilata meiltä verkkokaupasta tai puhelimitse. Minimitilaus 15 euroa. Verkkokaupasta tilattaessa ilmainen toimitus Matkahuollon noutopisteisiin ja pakettiautomaatteihin yli 100 € tilauksissa!

Tilauksia käsitellään arkipäivisin. Matkahuolto noutaa paketit meiltä päivittäin, niin se on nopein tapa saada tilaus itselleen 🙂 Otathan huomioon, että tilauksissa voi toisinaan olla ruuhkaa ja tilaustasi ei välttämättä käsitellä heti sen saavuttua meille.

Varastosta toimitettavat tuotteet lähtevät meiltä pääsääntöisesti 2–5 arkipäivässä.

Tilaukset käsitellään meillä nopsaan saapumisjärjestyksessä. Välillä on ihanasti ruuhkaa, mikä voi viivyttää tilauksesi käsittelyä. Luvattuun toimitusaikaan (että paketti lähtee meiltä 2-5 arkipäivässä) pystytään kyllä lähes poikkeuksetta.

Verkkokaupasta tehdyt tilaukset lähtevät meiltä nopeasti. Puhelimitse tai sähköpostilla tehdyn tilauksen toimittaminen kestää hieman pidempään, kuin verkkokaupan kautta tehty tilaus, sillä puhelimitse ja sähköpostilla tehdyt tilaukset maksetaan aina ennakkoon ja suorituksen on oltava tilillämme, ennen kuin lähetämme tuotteen. Lisäksi tilaukselle tehdään manuaalisesti sekä ennakkolasku että pakettikortti ja tämän vuoksi puhelintilauksiin lisätään laskutuslisä (5 €) sekä toimituskulut valitun toimitustavan mukaan. Ennakkolaskun tiedot lähetetään sinulle sähköpostilla laskutusjärjestelmämme (Netvisor) kautta.

Voit tilata puhelimitse numerosta 050 381 0494. Tarvitset myös puhelintilausta varten toimivan sähköpostiosoitteen.

Manner-Suomessa tilauksia toimittavat sekä Matkahuolto että Posti. Voit valita paketin noutopaikaksi Matkahuollon noutopisteen tai Matkahuollon pakettiautomaatin, Postin palvelupisteen tai Smartpost-pakettiautomaatin.

Luukkujakelu ja Pikkupaketti ovat kirjeen kokoisia paketteja, jotka tulevat suoraan luukkuun tai laatikkoon. Ne merkataan kuljetusyhtiön toimesta luovutetuksi sillä hetkellä, kun jakaja laittaa sen luukkuun tai laatikkoon. Valitessasi Luukkujakelun tai Pikkupaketin otat myös vastuun siitä, mikäli toimitus katoaa.

Emme toimita tilauksia kirjeinä, koska niissä ei ole seurantatunnusta.

Mikäli jo pakettia noutaessasi huomaat, että tilauksesi on vahingoittunut, älä vastaanota tilausta. Pyydä virkailijaa merkitsemään pakettiin, että paketti on vahingoittunut toimituksessa ja pyydä palauttamaan paketti.

TOIMITUSMAKSUT

Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan ja mahdollisten lisäpalvelujen mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassalla ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

MATKAHUOLTO (nopein tapa saada paketti, nouto meiltä päivittäin)

Matkahuolto XXS-paketti 6,50 €.
Kirjekokoinen lähetys, joka toimitetaan valitsemaasi noutopisteeseen tai automaattiin. Matkahuollon toimitusaika 1-3 työpäivää.

Matkahuolto Luukkujakelu 7,50 €.
Kirjekokoinen lähetys, jaetaan kotiin luukkuun tai laatikkoon. Matkahuollon toimitusaika 2-4 työpäivää.

Matkahuolto Lähellä-paketti 7,50 €.
Toimitetaan valitsemaasi noutopisteeseen tai automaattiin. Matkahuollon toimitusaika 1-3 työpäivää.

Matkahuolto Kotijakelu 13,50 €.
Toimitetaan kotiin sovittuna ajankohtana. Matkahuollon toimitusaika 1-3 työpäivää.

POSTI

Posti Pikkupaketti 8,50 €.
Kirjekokoinen lähetys, jaetaan luukkuun tai laatikkoon. Postin toimitusaika 1-4 arkipäivää.

Postipaketti 8,50 €.
Toimitetaan valitsemaasi noutopisteeseen tai automaattiin. Postin toimitusaika 1-2 arkipäivää.

Posti Kotipaketti 15,50 €.
Toimitetaan kotiin sovittuna ajankohtana. Postin toimitusaika 1-2 arkipäivää.

Sekä Matkahuollon että Postin kautta tilattaessa särkyviin tuotteisiin, kuten astioihin, lisätään toimitusmaksun päälle “Käsiteltävä varovasti” -lähetyksen kulu, joka on 3,90 €.

Toimitus ulkomaille tapahtuu Postin kautta. Toimitusmaksut vaihtelevat maittain ja näet ne kassalla. Asiakas maksaa mahdolliset tullit ja verot.

Mikäli asiakas on laittanut toimitusosoitteen/puhelinnumeron/sähköpostin tilausvaiheessa väärin ja tilaus palautuu meille, veloitamme uudelleenlähetyksestä aiheutuvat postikulut.

Asiakkaan peruman tilauksen palautuksesta veloitamme palautuksesta aiheutuvat kulut 7,50 € (Matkahuolto) tai 8,50 € (Posti) palautustavasta riippuen.

Kun tilaat verkkokaupasta vähintään 100 eurolla, toimitus Manner-Suomeen on ilmainen Matkahuollon noutopisteisiin ja pakettiautomaatteihin.

MUUT TOIMITUSTAVAT

Nouto 0 € liikkeeltä Imatralta on maksuton. Sinulle tulee ilmoitus, kun tilauksesi on noudettavissa.

Lisätilaus 0 € yhdistetään avoinna olevaan tilaukseen. Jos tilasit juuri ja haluatkin vielä jotain lisää, ei lisätilaus maksa sinulle.

Vaihto 0 € Mikäli tilasit väärän kokoisen vaatteen, voit tilata oikean koon ilman kuluja.

Sekä Matkahuollon että Postin kautta tilattaessa särkyviin tuotteisiin, kuten astioihin, lisätään toimitusmaksun päälle “Käsiteltävä varovasti” -lähetyksen kulu, joka on 3,90 €.

Toimitus ulkomaille tapahtuu maasta riippuen Matkahuollon ja/tai Postin kautta. Toimitusmaksut vaihtelevat maittain ja näet ne kassalla. Asiakas maksaa mahdolliset tullit ja verot.

Mikäli asiakas on laittanut toimitusosoitteen/puhelinnumeron/sähköpostin tilausvaiheessa väärin ja tilaus palautuu meille, veloitamme uudelleenlähetyksestä aiheutuvat postikulut.

Asiakkaan peruman tilauksen palautuksesta veloitamme palautuksesta aiheutuvat kulut 7,50 € (Matkahuolto) tai 8,50 € (Posti) palautustavasta riippuen.

OHJEET PERUUTUSTA JA PALAUTUSTA SEKÄ VAIHTOA VARTEN

Laita palautuspakettiin lähetyksen mukana tullut lähetyslista ja täytä sen toisella puolella oleva palautuslomake, jotta voimme jatkossa palvella paremmin. Kiitos!

Tässä vaihto-/palautusohjeet lyhyesti:

Vaihtotilanteessa voit käyttää Matkahuollon tai Postin asiakaspalautustunnusta veloituksetta. Tilauksen peruuntuessa palautuksesta aiheutuneet toimituskulut asiakas maksaa itse. Matkahuollon ja Postin asiakaspalautustunnukset koskevat vain Manner-Suomessa tehtyjä vaihtoja ja palautuksia. Tilauksen peruuntuessa toimituskulu (Matkahuolto 7,50 € ja Posti 8,50 €) pidätetään tuotehyvityksestä.

Vaihda ja palauta tuotteet aina käyttäen asiakaspalautustunnusta!

Asiakaspalautustunnukset:

Matkahuolto: 9546929
Posti: 614047

Vaihto = haluat vaihtaa toiseen kokoon
Kaupan peruutus ja palautus = et haluakaan tuotetta ja perut kaupan

Tarkemmat vaihto-/palautusohjeet:

Vaihto toiseen kokoon (maksuton uudelleentoimitus)

Jos haluat vaihtaa vaatteen tai kengät eri kokoon, ainoa tapa on palauttaa alkuperäinen tuote ja tilata uusi tuote. Eli jos haluat tuotteesta toisen koon, palauta alkuperäinen ostoksesi ja tilaa uusi haluamassasi koossa. Hyvitämme alkuperäisen tuotteen hinnan sinulle, kun se on saapunut meille myyntikuntoisena. Vaihtotilanteessa voit käyttää asiakaspalautustunnuksia veloituksetta, eikä vaihtotuotteen toimitus maksa sinulle, kun valitset ostoskorissa toimitustavaksi “Vaihto (toiseen kokoon)”.

Mikäli alkuperäisessä tilauksessasi on ollut alennus ja haluat sen säilyvän, otathan yhteyttä sähköpostilla tai puhelimitse. Asiakaspalvelun tiedot löytyy täältä.

Peruutus ja palautus (käytä asikaspalautustunnusta, asiakas maksaa palautuksen toimituskulut, jotka vähennetään palauttettavasta summasta)

Voit halutessasi perua kaupan ja palauttaa tuotteen. Kuluttajana sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus perua tilaus ilmoittamalla tästä meille 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Ilmoituksen voi tehdä osoitteeseen verkko@virq.fi. Ilmoituksessa riittää, kun kerrot, mitä haluat palauttaa, niin osaamme odottaa lähetystä. Ohjeet palautukseen löydät alempaa.

Palautuksesta peritään käsittelymaksu, joka määräytyy käyttämäsi kuljetusliikkeen mukaan. Manner-Suomessa Matkahuolto 7,50 € ja Posti 8,50 €. Käsittelymaksu vähennetään alkuperäisen tilauksen summasta. Käytännössä sinulle siis palautetaan tuotteen hinta ja toimitusmaksun osuus jää meille, lukuun ottamatta ylimääräisiä kustannuksia (esim. kotiinkuljetus), jotka ovat aiheutuneet kuluttajan valitsemasta muusta kuin tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta.

Rahat palautuvat maksupalveluntarjoajamme Visma Pay:n kautta 14 pankkipäivässä. Jos olet maksanut ostoksesi pankki- tai luottokortilla, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Muissa maksutavoissa Visma Pay lähettää sinulle linkin, jonka kautta syötät heille tilinumerosi palautusta varten.

Voit myös palauttaa tuotteen tuomalla sen Imatran myymällään. Tämä on maksutonta. Huomioithan kuitenkin, että myös myymälään palautettujen tuotteiden rahojen palautus tapahtuu ostaessa käytettyä maksumenetelmää käyttäen Visma Pay:n kautta (ei siis käteisenä myymälästä).

Jos ostit useita tuotteita pakettitarjouksena, esim. osta mekko ja saat toisen puoleen hintaan, ja päätät palauttaa toisen mekoista, menetät alennuksen suoman edun ja maksat pitämästäsi mekosta täyden hinnan.

Jos tilaukseen kuuluu kylkiäisiä ja palautat tuotteet, myös ne kaupanpääliset palautetaan, koska kauppa peruuntui. Tai toki ne saa halutessaan lunastaa! 🙂 Mikäli kaupanpäällisiä ei palauteta tuotteiden mukana, vähennetään niiden hinta alkuperäisen tilauksen summasta.

Esitteitä, kiitoskirjeitä, kangasnäytteitä tms. ei tarvitse tietenkään palauttaa!

Maksoitko tilauksesi kokonaan tai osittain lahjakortilla?

Mikäli palautat koko tilauksen ja olet maksanut sen kokonaisuudessaan lahjakortilla, palautetaan lahjakortille saldoa pois lukien mahdolliset palautuskulut.

Mikäli palautat koko tilauksen ja olet maksanut osan lahjakortilla ja osan muulla maksutavalla, palautetaan lahjakortille alkuperäinen saldo ja sinulle palautetaan muulla maksutavalla maksettu osuus pois lukien mahdolliset palautuskulut.

Jos palautat osan tavaroista ja olet maksanut sen kokonaisuudessaan lahjakortilla, hyvitetään palautuksen verran lahjakortin saldoa pois lukien mahdolliset palautuskulut.

Jos palautat osan tavaroista ja olet maksanut osan lahjakortilla ja osan muulla maksutavalla, palautetaan sinulle ensin muulla maksutavalla maksettu osuus pois lukien mahdolliset palautuskulut ja jäljelle jäävä osuus hyvitetään lahjakortin saldolle.

Palautusoikeus koskee vain myyntikuntoisia tuotteita

Myyntikuntoiset tuotteet ovat alkuperäiskuntoisia, käyttämättömiä sekä puhtaita ja niissä tulee olla tuotelaput kiinni. Tuotteiden on oltava takaisinlähetystä varten nätisti viikattuja ja huolellisesti pakattuja. Jos palautettua tuotetta on käytetty, on yrityksellä oikeus periä arvonalennus, eli enintään tuotteen täysi hinta palautuskuluineen. Tuotetta tulee sovittaa tuoksuttomana. Voimakas hajusteiden, hien tai savukkeen haju tuotteessa voi johtaa palautuksen hylkäämiseen. Pesty tuote katsotaan käytetyksi ja täten myyntikelvottomaksi. Jalkineita saa testata sovituksen yhteydessä vain sisätiloissa. Määrämittaan leikatuilla kankailla, hiuksia vasten puettavilla tuotteilla tai hygieniatuotteilla on palautusoikeus vain siinä tapauksessa, että tuote on virheellinen.

Myyntikelvottomasta tuotteesta emme palauta rahoja. Voimme toimittaa tuotteen takaisin toimituskuluja vastaan.

Kaupan peruuntuessa tuote on palautettava palautusosoitteeseemme viivytyksettä, viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Palauttajan on tarvittaessa pystyttävä osoittamaan, esimerkiksi palautuskuitilla, että tavara on palautettu määräajassa.

Käytä asiakaspalautustunnuksia sekä kaupan peruuntuessa että vaihtotilanteessa.

Asiakaspalautustunnukset:

Matkahuolto: 9546929
Posti: 614047

Matkahuollon ja Postin kautta voit palauttaa aina riippumatta alkuperäisestä toimitustavasta. Kirjoita paketin päälle asiakaspalautustunnus, teksti ”ASIAKASPALAUTUS” sekä osoitteemme ja vie paketti Matkahuollon/Postin toimipisteeseen (siis sinne, missä on ihminen töissä).

Mikäli et tarvitse palautuksesta kuittia ja palautettava lähetys on pienempi kuin kirjeen maksimikoko (3 x 25 x 35,3 cm, 2 kg), voit jättää lähetyksen kirjelaatikkoon Postin asiakaspalautustunnusta käyttäen. Kirjoita lähetyksen päälle Virkkukoukkusen asiakaspalautustunnus (614047), palautusosoite ja teksti ”ASIAKASPALAUTUS”.

Osoitteemme:
Virkkukoukkunen Oy
Koskenparras 4
55100 Imatra

VIALLINEN TAI VÄÄRÄ TUOTE

Jos havaitset tuotteen vialliseksi tai olet saanut väärän tuotteen, ota heti yhteyttä meihin. Virhetapauksessa palautamme ostoksesi hinnan sinulle ja väärän tuotteen palautus on maksuton. Emme vaihda tai korvaa tuotteita, joita on asiakkaan toimesta jo muokattu tai pesty.

Mikäli tilauksesi vioittuu kuljetuksen aikana, ota meihin yhteyttä, niin teemme kuljetusfirmalle ilmoituksen. Tee ilmoitus viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa.

NOUTAMATON PAKETTI

Noutamatta jätetty paketti ei ole sama asia, kuin tilauksen peruminen tai palautus. Paketista, joka palautuu meille noutamattomana ilman täytettyä palautuslomaketta, veloitamme 15 euroa. Tämä vähennetään takaisin maksettavasta summasta.

TIETOSUOJA

Henkilötietojasi ei luovuteta kolmansille osapuolille. Asiakastiedot kerätään tehokkaan lähetysprosessin takaamiseksi. Asiakas voi luovuttaa tietonsa myös kanta-asiakasrekisteriin, joka mahdollistaa kanta-asiakasalennusten saamisen. Puhelinnumero tarvitaan siksi, että tavarantoimittaja lähettää pakettien lähetystunnukset puhelimitse.

ASIAKASPALVELUN YHTEYSTIEDOT

verkko@virq.fi

puh. 050 381 0494, arkisin 11-16

Palautusosoitteemme:
Virkkukoukkunen Oy
Koskenparras 4
55100 Imatra

Katso myös maksutavat.